Ból w chorobie sierpowatokrwinkowej

Zgadzamy się z podstawowym przesłaniem Platt i wsp. (Wydanie z 4 lipca) 1, że podłużna obserwacja bolesnych epizodów u pacjentów z zespołami sierpowatymi generuje nowy wgląd w pewne aspekty tych zaburzeń. Chcielibyśmy jednak przedstawić kilka uwag o charakterze ostrożnościowym dotyczących projektu ich badania. Oprócz wyłączenia pacjentów, którzy mieli mniej niż 5 lat w modelowaniu wskaźnika bólu (epizody na rok) i wykazali, że wskaźnik bólu koreluje z przedwczesną śmiercią u pacjentów z anemią sierpowatą, którzy są w wieku powyżej 20 lat, autorzy nie oddzielne statystyki dla dorosłych i dzieci. Ci z nas w miejskich szpitalach, którzy zajmują się dorosłymi pacjentami z niedokrwistością sierpową, mogą mieć nieco inne doświadczenia. Na przykład w populacji osób dorosłych występuje ponad 5,2 procent pacjentów z 3 do 10 epizodów rocznie, którzy odpowiadają za większość bolesnych epizodów.2 Populacja badana przez Platt i in. jest silnie wypaczony na korzyść pediatrycznej grupy wiekowej (około dwie trzecie pacjentów z niedokrwistością sierpowatą, którzy byli badani byli dziećmi). Artykuł nie zawiera informacji o wieku 6,6 procent pacjentów, którzy zmarli lub o przyczynie śmierci. Rozkład wieku 74 pacjentów, którzy zostali wykluczeni z badania, ponieważ mieli oni więcej niż 10 blisko rozłożonych bolesnych epizodów, nie został przedstawiony. Gdyby to byli wszyscy dorośli z niedokrwistością sierpowatą, stanowiłoby to około 10 procent pacjentów w tej kategorii, którzy byli w wieku powyżej 19 lat.
Innym ważnym punktem jest to, że autorzy policzono bolesne epizody, które wystąpiły w ciągu dwóch tygodni jako pojedynczy epizod. Tak więc, jeśli pacjent z chorobą sierpowatą był leczony w izbie przyjęć lub przyjęty do szpitala przez dwa kolejne tygodnie, uznano by, że miał jeden bolesny epizod. Jednak wiele innych osób (personel domowy, lekarze, personel pielęgniarski, recenzenci wykorzystania, administratorzy szpitali i agencje ubezpieczeniowe) uzna je za dwa oddzielne i odrębne epizody. Niektóre z przedstawionych danych mogą zatem dawać czytelnikom (zwłaszcza tym, którzy nie są obecni w tej dziedzinie) niedoszacowanie rzeczywistej częstotliwości wizyt w izbie przyjęć i hospitalizacji dorosłego pacjenta z niedokrwistością sierpowatokrwinkową. Innym podejściem byłoby obliczenie faktycznej liczby dni w roku, podczas których pacjent był leczony z powodu bólu.
Coraz więcej dowodów wskazuje, że kliniczny obraz niedokrwistości sierpowatej u dorosłych różni się od tej u dzieci.3 Na przykład owrzodzenia nóg, bolesne kryzysy i powikłania kostne występują częściej u osób dorosłych.3 Dane prezentowane dla dorosłych i dzieci jako dwie oddzielne grupy dałoby praktyczne informacje dla podmiotów świadczących opiekę zdrowotną zajmujących się tymi pacjentami.
Samir K. Ballas, MD
Raul JR Castillo, MD
Fundacja Cardeza dla badań hematologicznych, Filadelfia, PA 19107
3 Referencje1. Platt OS, Thorington BD, Brambilla DJ, et al. . Ból w niedokrwistości sierpowatokrwinkowej – czynniki ryzyka i ryzyka. N Engl J Med 1991; 325: 11-6
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Ballas SK. . Leczenie bólu u osób dorosłych z niedokrwistością sierpowatokrwinkową. Am J Hematol 1990; 34: 49-54
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3 Powars D, Chan LS, Schroeder WA. . Zmienna ekspresja choroby sierpowatej jest określana genetycznie. Semin Hematol 1990; 27: 360-76
Web of Science MedlineGoogle Scholar
Platt i wsp., W swoich badaniach nad bólem w niedokrwistości sierpowatej, dostarczają interesującego komentarza na temat różnic kulturowych: kultury afrykańskie nazywane są sierpowatą chorobą za bolesne epizody, podczas gdy zachodni obserwatorzy określili ją jako swoją morfologię. Badania koncentrują się na biomedycznych czynnikach ryzyka bólu, co stanowi przykład restrykcyjnego podejścia medycyny zachodniej do tej i innych chorób. Pomimo wielu lat, jakie upłynęły od publikacji Engela na temat modelu biopsychospołecznego, * nadal tracimy okazje do dociekania o możliwych przyczynach psychospołecznych stanów medycznych w naszej praktyce klinicznej, naszych nauczaniach i naszych badaniach.
Ciekawe byłoby wiedzieć, czy czynniki osobowości, stres psychologiczny, używanie alkoholu i narkotyków, a także struktura i funkcja rodziny, są powiązane z bolesnymi kryzysami. Takie dane mogą dostarczyć dalszych dowodów na lub przeciwko modelowi biopsychospołecznemu. Mogło również sugerować, że interwencje psychospołeczne mogą zapobiec bolesnym kryzysom lub je złagodzić.
Richard L. Brown, MD, MPH
University of Wisconsin-Madison Medical School, Madison, WI 53715
Odniesienie * EngeI GL. . Potrzeba nowego modelu medycznego: wyzwanie dla biomedycyny. Science 1977; 196: 129-36
Crossref Web of ScienceGoogle Scholar
Raport Platta i in. ze Spółdzielczego Badania Chorób Sierpu oceniał częstość występowania epizodów bólu u pacjentów z poważnymi hemoglobinopatiami sierpowatymi. Podobnie jak w większości podobnych badań, wnioski oparte są na danych pochodzących z wizyt w klinikach lub szpitalach. Uważamy, że takie badania nie uwzględniają chorobowości związanej z bólem w chorobach sierpowatokrwinkowych.
W sierpniu 1989 roku, 80 dzieci w wieku od 6 do 18 lat, które miały poważne hemoglobinopatie sierpowskie, uczestniczyło w specjalnej sześciodniowej sesji hemoglobinopatii w Hole in the Wall Gang Camp w Ashford w stanie Connecticut. Obóz ma funkcje zaprojektowane w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia bolesnych epizodów; na przykład temperatura wody w basenie jest wyższa niż 80 ° F, na basenie podgrzewane są ręczniki, jest tam kanalizacja wewnętrzna, płyny są łatwo dostępne, a wózki golfowe są używane do transportu.
Doradcy zostali pouczeni, aby zabrać dzieci do ambulatorium obozowego, gdy odczuwają ból. Zostały one ocenione przez członków personelu medycznego lub pielęgniarskiego, którzy mieli doświadczenie w leczeniu tych chorób. Epizody bólu głowy i bólu związanego z traumą zostały wyłączone z poniższej analizy.
Łagodne epizody nie były leczone lub były leczone doustnymi nienarotycznymi lekami przeciwbólowymi. Umiarkowane epizody leczono doustnymi nieanarotycznymi lekami przeciwbólowymi, kodeiną, doustnym nawodnieniem i spoczynkiem. Średnio ciężkie przypadki leczono doustnym chlorowodorkiem meperydyny, kombinacją acetaminofenu i chlorowodorku oksykodonu (Percocet) lub winianu leworowo-winowego (lewodromoran); dożylne nawodnienie; i reszta. Ciężkie epizody leczono parenteralnym siarczanem morfiny lub chlorowodorkiem meperydyny i dożylnym nawadnianiem. Jeśli silny ból utrzymywał się przez więcej niż 24 do 36 godzin, kempingi zostali przetransportowani do szpitala.
Czterdzieści jeden z 80 dzieci (51 procent) miało bolesne wydarzenia podczas sześciu dni w obozie Liczba miała więcej niż jeden odcinek. Większość epizodów bólu była łagodna i reagowała na pros
[hasła pokrewne: forxiga cena, surowica przeciwtężcowa, saliderm ]