Cewnik tętnicy płucnej a centralny cewnik żylny jako przewodnik leczenia ostrego uszkodzenia płuc ad 7

11 procent w grupie CVC, P = 0,15 Dyskusja
Ponieważ PAC zapewnia unikalną informację fizjologiczną, założono, że zastosowanie tego cewnika poprawiłoby przeżycie i skróciłoby czas trwania wspomaganej wentylacji oraz częstości niewydolności narządowej u pacjentów z ostrym uszkodzeniem płuc. Utrata tego przekonania to obserwacyjne i prospektywne badania wskazujące, że takie wyniki nie uległy poprawie, a nawet mogą ulec pogorszeniu w wyniku stosowania PAC.19-25 Od rozpoczęcia tego badania, w randomizowanych badaniach z udziałem pacjentów poddawanych operacjom wysokiego ryzyka, 31 pacjentów z ostrym niewydolnością oddechową zespół stresowy i posocznica, 32 osoby z zastoinową niewydolnością serca, 34 i osoby z ogólną krytyczną chorobą33,35 nie zgłosiły korzyści z włączenia PAC. Jednak badania te były ograniczone przez włączenie stosunkowo niewielkiej liczby pacjentów i brak ściśle określonego protokołu leczenia.
Zapobieganie lub odwrócenie niewydolności narządów jest powszechnym uzasadnieniem wprowadzenia PAC, ale nie byliśmy w stanie zidentyfikować żadnego zmniejszenia częstości występowania lub czasu trwania jakiegokolwiek niewydolności narządu lub potrzeby wsparcia (np. Wazopresory, wentylacja wspomagana lub nerka). terapia zastępcza) za pomocą PAC nawet w podgrupie pacjentów z szokiem przy wejściu do badania. Podobnie, terapia z użyciem PAC nie przyspieszyła wypisu z OIOM; jeśli cokolwiek, użycie CVC wiązało się z większą ilością wolnego od ICU w ciągu pierwszych siedmiu dni. Jednak widoczne niewielkie różnice mogą być artefaktalne. Na przykład pacjenci z CVC mogą być przeniesieni z ICU wcześniej niż pacjenci z PAC, ponieważ CVC są często dozwolone na zwykłych podłogach medyczno-chirurgicznych.
Początkowe ciśnienie okluzji płucno-tętniczej było większe niż tradycyjna górna granica 18 mm Hg w ostrym uszkodzeniu płuc u 29 procent pacjentów. Ponieważ wskaźnik kardiologiczny był prawidłowy u zdecydowanej większości tych pacjentów (98 procent), niewydolność serca jest mało prawdopodobnym wyjaśnieniem podwyższonego ciśnienia. Na podstawie wyników protokołów z zachowawczym podejściem do podawania płynów i protokołów z liberalnym podejściem do podawania płynów, jak wyjaśnił Wiedemann i in. (dostępne na stronie www.nejm.org), 47 identyfikacja początkowo podwyższonego ciśnienia okluzji tętnic płucnych nie przekładała się na poprawę wyników klinicznych, być może dlatego, że oba protokoły zalecały podawanie diuretyków w celu obniżenia ciśnienia okluzyjnego w tętnicy płucnej zakres docelowy. Chociaż niezbyt często, gdy wskaźnik czynności serca wynosił poniżej 2,5 litrów na minutę na metr kwadratowy, protokół dostarczył instrukcje dotyczące podawania dobutaminy, środka inotropowego i reduktora następczego.
Chociaż poważne powikłania związane z cewnikiem były rzadkie i nie było zgonów związanych z wprowadzeniem, więcej powikłań związanych z cewnikiem wystąpiło u pacjentów otrzymujących PAC niż u osób otrzymujących CVC. Były to przede wszystkim zaburzenia rytmu: mniej więcej połowa stanowiła przedsionek i połowa komorowa. Przeprowadzono również blok przewodzenia przy użyciu PAC, ale nie CVC. Ta obserwacja jest jakościowo podobna do wzrostu powikłań sercowych obserwowanych przez Polańczyka i wsp. wśród pacjentów poddawanych operacjom niekardiologicznym.24 Analiza powikłań związanych z cewnikiem jest złożona
[podobne: medikon grodzisk mazowiecki, atropina, amyloza ]
[patrz też: xylogel opinie, saliderm, medikon grodzisk mazowiecki ]