HER2 i reakcja raka piersi na chemioterapię adiuwantową

Amplifikacja ludzkiego receptora naskórkowego czynnika wzrostu typu 2 (HER2, zwanego także genem HER2 / neu) i nadekspresja jego produktu w komórkach raka sutka może być związana z reakcją na schematy chemioterapii zawierające antracyklinę. Metody
W randomizowanym, kontrolowanym badaniu Mammary.5 badano 639 próbek utrwalonych w formalinie uzyskanych od 710 kobiet przed menopauzą z rakiem piersi z dodatnim węzłem, które otrzymywały cyklofosfamid, epirubicynę i fluorouracyl (CEF) lub cyklofosfamid, metotreksat i fluorouracyl (CMF) jako chemioterapia adiuwantowa. Amplifikację HER2 lub nadekspresję oceniano za pomocą fluorescencyjnej hybrydyzacji in situ, analizy immunohistochemicznej i analizy reakcji łańcuchowej polimerazy.
Wyniki
Amplifikacja HER2 była związana ze złym rokowaniem niezależnie od rodzaju leczenia. U pacjentów, u których guzy wykazywały amplifikację HER2, CEF był lepszy od CMF, gdy oceniano go na podstawie przeżycia wolnego od nawrotów (współczynnik ryzyka, 0,52, 95% przedział ufności, 0,34-0,80; P = 0,003) i całkowity czas przeżycia (współczynnik ryzyka, 0,65; przedział ufności 95%, 0,42 do 1,02; P = 0,06). W przypadku kobiet, którym brakowało amplifikacji HER2, CEF nie poprawił przeżycia wolnego od nawrotów (stosunek ryzyka dla nawrotu, 0,91, przedział ufności 95%, 0,71 do 1,18, P = 0,49) lub przeżycie całkowite (współczynnik ryzyka zgonu, 1,06; procent przedziału ufności, 0,83 do 1,44, P = 0,68). Skorygowany współczynnik ryzyka dla interakcji między leczeniem a amplifikacją HER2 wynosił 1,96 dla przeżycia bez nawrotów (95 procent przedziału ufności, 1,15 do 3,36, P = 0,01) i 2,04 dla całkowitego przeżycia (przedział ufności 95 procent, 1,14 do 3,65; 0,02).
Wnioski
Amplifikacja HER2 w komórkach raka sutka jest związana z odpowiedzią kliniczną na chemioterapię zawierającą antracyklinę. (numer rak.gov, NCI-V90-0027.)
Wprowadzenie
W latach osiemdziesiątych próby uzupełniającej chemioterapii raka sutka, w których porównano schematy zawierające antracyklinę (epirubicyna lub doksorubicyna) z kombinacją cyklofosfamidu, metotreksatu i fluorouracylu (CMF) dały niespójne wyniki.1-3 Ponad dziesięć lat później, bezpieczeństwo wykazano skuteczność intensywnego schematu cyklofosfamidu, epirubicyny i fluorouracylu (CEF) jako terapii adiuwantowej w raku sutka.4 W badaniu klinicznym National Cancer Institute of Canada Clinical Trials Group (NCIC CTG) Mammary.5 (MA.5) z udziałem kobiet przed menopauzą z rakiem piersi z przerzutami do węzłów chłonnych, wykazano, że CEF jest lepszy od CMF5 i pozostaje lepszy pod względem czasu przeżycia bez nawrotów i przeżycia całkowitego po medianie obserwacji trwającej 10 lat.6 W porównaniu z CMF, jednak CEF było związane ze zwiększonym odsetkiem łysienia, nudności, wymiotów, zapalenia jamy ustnej i neutropenii oraz neutropenii z gorączką; tymczasowe obniżenie jakości życia; oraz wzrost ryzyka zastoinowej niewydolności serca (1,1%) i ostrej białaczki (1,4%) .5,6 Leczenie za pomocą CEF jest również znacznie droższe niż leczenie CMF.
Sugerowano, że amplifikacja genu receptora czynnika ludzkiego naskórkowego czynnika wzrostu 2 (HER2, określanego również jako HER2 / neu), nadekspresja jego produktu lub oba w komórkach raka sutka nie tylko przewiduje reakcję na trastuzumab7,8, ale identyfikuje również pacjentów, u których guzy nie będą reagować na CMF9-13 i którzy mogliby skorzystać z chemioterapii wysokimi dawkami 14-19 lub ze schematów zawierających antracyklinę.20-29 Aby zgłębić tę sugestię, zbadaliśmy próbki utrwalone w formalinie, zatopione w parafinie ze wszystkich pacjentów uczestniczących w badaniu MA.5 w celu ustalenia, czy amplifikacja HER2, nadekspresja HER2, lub oba w komórkach raka sutka identyfikuje kobiety, które mogłyby skorzystać z CEF, w porównaniu z CMF.
Pacjenci
Przeprowadziliśmy badanie obejmujące kobiety przed menopauzą, opisane wcześniej, 5,6 z histologicznie potwierdzonym rakiem piersi z dodatnim węzłem pachowym, którzy przeszli zmodyfikowaną radykalną mastektomię lub lumpektomię plus wycięcie pachowe
[patrz też: kabiny toaletowe, Enterol, fitamina ]
[podobne: xylogel opinie, saliderm, medikon grodzisk mazowiecki ]