Intelligent Judging – Ewolucja w klasie i sali sądowej

Argumenty religijne przenikały debaty na temat roli prawa w praktyce medycznej na początku i na końcu życia. Ale nigdzie religia nie odgrywa tak znaczącej roli jak odwieczna próba wygnania lub marginalizacji nauczania ewolucji na zajęciach przyrodniczych. Nie ma też nowych badań genetycznych, które wspierałyby teorię ewolucyjną na poziomie molekularnym, osłabiły antywolucyjny sentyment1. Wymaganie od nauczycieli nauki w szkołach publicznych nauczania specyficznych religii alternatyw dla teorii ewolucji Darwina jest równie złe, jak to wyraził polityczny komik Bill Maher, jako wymagające dla położników nauczanie studentów medycyny alternatywnej teorii, że bociany dostarczają dzieci. Niemniej jednak, tradycja bociana nie jest religijną nauką, a głównym konstytucyjnym sprzeciwem wobec zakazu ewolucji z programu nauczania w szkołach publicznych lub jej marginalizacji jest to, że naruszałoby to klauzulę ustanowienia Pierwszej Poprawki, która stanowi, że Kongres nie ustanowi prawa szanując ustanowienie religii lub zakazując jej swobodnego wykonywania. Stany Zjednoczone podjęły dwie fale inspirowanego religią aktywizmu antywojennego, a decyzja sędziego Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych Johna E. Jonesa III, złożona tuż przed Bożym Narodzeniem 2005, oznacza koniec trzecia fala Pierwsza fala – zakaz edukacji o ewolucji
W 1925 r. Tennessee przyjął ustawę, która uczyniła zbrodnią każdego nauczyciela ze szkół publicznych nauczanie jakiejkolwiek teorii, która zaprzecza historii o boskim stworzeniu człowieka, nauczanej w Biblii i nauczającej zamiast tego, że człowiek wywodził się z niższego rzędu. zwierzęta. W tym samym roku John Thomas Scopes został osądzony i skazany za naruszenie tego prawa w jednym z najgłośniejszych procesów XX wieku, udramatyzowany w sztuce Inherit the Wind (1955) i filmie opartym na sztuce (1960). ). Scopes został oskarżony przez elokwentnego trzykrotnego kandydata na prezydenta Williama Jenningsa Bryana i bronionego przez Clarence a Darrowa. Dziennikarz HL Mencken określił oskarżenie jako religijny atak na rzekomy spisek naukowców. . . łamać religię, propagować niemoralność i redukować ludzkość do poziomu brutala. W apelacji skazującej Sąd Najwyższy w Tennessee stwierdził, że ustawa jest konstytucyjna, ponieważ może znaleźć żadnej jednomyślności wśród członków religijnego establishmentu O ewolucji. Sąd jednak unieważnił skazanie Scopesa za techniczność i polecił prokuratorowi generalnemu, aby ponownie nie wypróbowywał Scopes, mówiąc: Nie widzimy niczego, co można zyskać, przedłużając życie tego dziwnego przypadku 3.
W 1928 r. Prawodawcy z Arkansas uchwalili prawo, które według nich lepiej wytrzymało wyzwanie pierwszej poprawki. Prawo Arkansas po prostu uczyniło zbrodnią nauczanie teorii lub doktryny, że ludzkość wstąpiła lub zstąpiła z niższego rzędu zwierząt. To małpie prawo zostało zakwestionowane w połowie lat sześćdziesiątych przez młodego nauczyciela biologii w liceum, który uzyskał nakaz przeciwko jej egzekwowaniu. W apelacji Sąd Najwyższy Arkansas odwrócił się i uchylił nakaz w dwuzdaniowej opinii, stwierdzając, że prawo jest ważnym ćwiczeniem władzy państwa . Sprawa trafiła następnie do Stanów Zjednoczonych.
[patrz też: nutraceutyki, Choroba Perthesa, fitamina ]
[więcej w: telfexo ulotka, duostea opinie, solcoseryl opinie ]