Laparotomia kontra drenaż otrzewny w przypadku martwiczego zapalenia jelit i perforacji ad 7

Jednak szczegółowa analiza kwalifikujących się nieleczonych pacjentów sugeruje, że były one podobne do pacjentów włączonych do badania. Ponadto wśród pacjentów nieleczonych (dla których decyzja dotycząca rodzaju operacji odzwierciedlała preferencje chirurga), laparotomię i pierwotny drenaż otrzewny zastosowano w bardzo różnych grupach pacjentów. W przeciwieństwie do randomizowanego badania, niemowlęta poddane laparotomii miały lepsze wyniki. Obserwacja ta uwidacznia podatność na nierandomizowane badania wyników tych operacji na błędy selekcji i błędne nastawienie. Nasze wyniki nie odnoszą się do tego, czy pacjenci z perforowanym martwiczym zapaleniem jelit mogą skorzystać z jakiejkolwiek interwencji chirurgicznej. Obecne wyniki sugerują, że gdy martwicze zapalenie jelita rozwinie się do perforacji, rodzaj interwencji chirurgicznej nie jest znaczącym wyznacznikiem wyniku. Wyniki te wskazują na potrzebę badań nad sposobami lepszego identyfikowania podgrup wcześniaków zagrożonych perforacją jelitową oraz interwencji mających na celu zmniejszenie chorobowości i umieralności u tych niemowląt. Inwazyjna terapia chirurgiczna niekoniecznie poprawia wyniki. W chirurgii płodowej dramatyczne sukcesy techniczne doprowadziły do nierandomizowanych doniesień o skuteczności otwartej naprawy płodu i okluzji tchawicy w poprawie wyników u niemowląt z wrodzoną przepukliną przeponową. Kolejne randomizowane badania wykazały, że te terapie nie są bardziej skuteczne niż standardowa opieka po porodzie.27,28
Nasze dane sugerują, że rodzaj operacji wykonanej w celu perforacji jelit u niemowląt z martwiczym zapaleniem jelit nie ma istotnego wpływu na śmiertelność, zależność od całkowitego żywienia pozajelitowego lub długość pobytu w szpitalu. Nasze wyniki podkreślają również znaczenie randomizowanych, kontrolowanych badań w ocenie terapii chirurgicznych.
[podobne: medikon grodzisk mazowiecki, monoderma, Skoki tandemowe ]
[patrz też: xylogel opinie, saliderm, medikon grodzisk mazowiecki ]