Laparotomia kontra drenaż otrzewny w przypadku martwiczego zapalenia jelit i perforacji czesc 4

Schemat przepływu rejestracji, przypisanie leczenia i kontynuacja. Od lipca 1999 r. Do maja 2005 r. 117 noworodków z perforowanym martwiczym zapaleniem jelit zostało losowo przydzielonych do laparotomii lub pierwotnego drenażu otrzewnej (ryc. 1). Stu dwudziestu jeden innych pacjentów kwalifikowało się do badania, ale nie było ich zapisanych, 63 (52,1 procent) z powodu odmowy rodziny, 30 (24,8 procent), ponieważ chirurg nie oferował rejestracji, 14 (11,6 procent), ponieważ rodzice nie byli dostępne do udzielenia zgody, a 14 (11,6 procent) z innych powodów. Wszyscy zapisani pacjenci otrzymali przydzielone leczenie i zostali objęci ścieżką krytyczną dla opieki pooperacyjnej. Pięciu pacjentów z grupy drenażu otrzewnej przeszło następnie laparotomię z powodu pogorszenia stanu klinicznego. Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka wyjściowa 117 pacjentów. Tabela 2. Tabela 2. Porównanie włączonych pacjentów i kwalifikujących się lecz nieobjętych patologią pacjentów, którzy mieli perforowane martwicze zapalenie jelit. Wyjściowa charakterystyka i stan kliniczny obu grup były podobne (Tabela 1), w tym waga urodzeniowa, historia żywienia dojelitowego, pH, liczba płytek krwi i inne potencjalne czynniki predykcyjne przeżycia i nasilenia choroby w perforowanym martwiczym zapaleniu jelit. Wśród pacjentów, którzy kwalifikowali się, ale nie zapisali się do badania, wyjściowa charakterystyka i śmiertelność po 90 dniach były podobne do tych u badanych pacjentów, co sugeruje, że populacja badana w uzasadniony sposób reprezentowała spektrum noworodków z martwiczym zapaleniem jelit w instytucjach, które zapewniły leczenie (Tabela 2). ).
Wyniki
Tabela 3. Tabela 3. Śmiertelność i uzależnienie od całkowitego żywienia pozajelitowego 90 dni po interwencji u przeżywających niemowląt w odniesieniu do innych cech klinicznych. Rycina 2. Rycina 2. Krzywe przeżycia Kaplan-Meier dla grupy laparotomijnej i grupy drenażowej otrzewnej. Krzywe przeżycia porównano z zastosowaniem testu log-rank (.2 = 0,19) i regresji proporcjonalnych hazardów Coxa (0,66), dostosowując do masy urodzeniowej, płci, obecności lub braku pneumatozy, obecności lub braku zależności od respiratora i płytek liczyć.
Pierwotna zmienna wyniku – śmiertelność 90 dni po operacji – nie różniła się istotnie pomiędzy grupą z drenażem pierwotno-otrzewnowym a grupą laparotomii (odpowiednio 34,5% i 35,5%, P = 0,92, względne ryzyko związane z laparotomią, 1,03; przedział ufności, 0,63 do 1,69) (Tabela 3 i Rysunek 2). Nie było również istotnych różnic między grupą z drenażem pierwotno-otrzewnowym a grupą laparotomiczną w zakresie zależności od żywienia pozajelitowego po 90 dniach od operacji lub średniego czasu pobytu w szpitalu u 76 pacjentów, którzy przeżyli co najmniej 90 dni po operacji (126). . 58 dni i odpowiednio 116 . 56 dni, P = 0,43).
Przy zastosowaniu regresji proporcjonalnego hazardu Coxa nie stwierdzono istotnego związku między śmiertelnością a następującymi zmiennymi: masa urodzeniowa, obecność lub brak pneumatozy jelitowej, stan wentylatora, liczba płytek krwi i płeć. Jednak w analizach wieloczynnikowych moc była ograniczona, aby wykryć takie skojarzenia.
Pięciu pacjentów z grupy drenażowej pierwotnie otrzewnej poddano laparotomii z powodu pogorszenia stanu klinicznego między 2. a 45. dniem po operacji, a jeden zmarł
[podobne: nicorix, bromazepam, bruksizm ]
[podobne: telfexo opinie, hemoroidy wikipedia, forxiga cena ]