Objętościowa progresja w policystycznej chorobie nerek ad 7

Rzeczywiście, odkryliśmy silny związek pomiędzy objętością nerki na początku badania i następującą po niej zmianą współczynnika filtracji kłębuszkowej. Ta informacja, analizowana razem z danymi z kilku badań podłużnych i przekrojowych, zapewnia poparcie dla poglądu, że powiększające się torbiele odgrywają istotną rolę w promowaniu ostatecznego spadku współczynnika filtracji kłębuszkowej. Powszechnie wiadomo, że schyłkowa choroba nerek i nadciśnienie rozwijają się wcześniej u pacjentów z genotypem PKD1 niż u osób z genotypem PKD2.7,24-26 W całym przedziale wiekowym pacjentów w tym badaniu zaobserwowaliśmy, że nerki pacjentów z genotypem PKD1 były większe na początku badania i ekspandowane w szybszym tempie niż nerki pacjentów z genotypem PKD2. Czynność nerek utrzymywała się w granicach normy u pacjentów z genotypem PKD2, podczas gdy poziom kreatyniny w surowicy wzrastał (podczas gdy odwrotność poziomu kreatyniny zmniejszała się), a wskaźnik przesączania kłębuszkowego miał tendencję do zmniejszania się u pacjentów z genotypem PKD1.
Strategie terapeutyczne koncentrują się na pacjentach z ADPKD, u których stwierdzono niewydolność nerek, a nie na pacjentach z kłopotliwymi powikłaniami, które występują we wczesnych stadiach choroby. Obecnie lekarze i pacjenci monitorują zmiany poziomu kreatyniny w surowicy w celu określenia zakresu progresji. i do oceny rokowania. Jednak poziom kreatyniny w surowicy zwykle nie wzrasta u pacjentów z ADPKD do czwartej lub piątej dekady życia, kiedy nastąpiło masywne powiększenie nerek. Niestety często prowadzi to do uśpienia pacjentów z prawidłowym stężeniem kreatyniny w surowicy i ich lekarzy do fałszywego przekonania, że małe uszkodzenia nerek zostały wykonane pomimo groteskowych zniekształceń miąższu spowodowanego przez cysty.
Nasze badanie ma wpływ na projektowanie badań klinicznych w ADPKD. Kilka potencjalnych środków terapeutycznych na horyzoncie jest ukierunkowanych na spowolnienie wczesnego wzrostu i ekspansji cyst. 27-29 Może być bezcelowe podawanie takich środków późno w trakcie ADPKD, gdy wiele różnych procesów połączyło się, aby wytworzyć koniec włóknisty. -streściowa nerka. Ponieważ powiększenie nerki z powodu torbieli jest chorobą podstawową, wydaje się, że rozsądniej byłoby znaleźć środek o skuteczności na początku choroby. Nasze odkrycia dostarczają potencjalnych narzędzi i uzasadnienia oceny środków terapeutycznych u pacjentów we wczesnych stadiach choroby.
[patrz też: bimatoprost, nanogen, dekspantenol ]
[patrz też: linoderm acne, kermuren 10, caloricontrol opinie ]