Ostra białaczka szpikowa u dzieci leczonych epipodofilotoksynami z powodu ostrej białaczki limfoblastycznej cd

Okresowo metatreksat dordzeniowy i opóźnione napromienianie czaszki (2400 cGy na rok) podawano jako leczenie subklinicznej białaczki ośrodkowego układu nerwowego. W badaniu XI 19 pacjentów zostało sklasyfikowanych jako osoby z większym ryzykiem nawrotu choroby, jeśli mieli początkową liczbę leukocytów .100 × 109 na litr lub dwie lub więcej niekorzystnych cech prognostycznych (wskaźnik DNA białaczki-komórka <1,16, czarna rasa, translokacja chromosomalna w komórkach białaczkowych liczba leukocytów> 25 x 109 na litr i wiek <2 lata lub . 10 lat). Wszyscy inni pacjenci byli uważani za mniej zagrożonych. Obie grupy ryzyka otrzymywały terapię indukcyjną, składającą się z prednizonu, winkrystyny, asparaginazy i tenipozydu (200 mg na metr kwadratowy dożylnie) oraz cytarabinę (300 mg na metr kwadratowy dożylnie) w dniach 22, 25 i 29 oraz dużą dawkę metotreksat (2 mg na metr kwadratowy dożylnie) w dniu 43. Po osiągnięciu całkowitej remisji, pacjenci w obu grupach ryzyka byli stratyfikowani zgodnie z liczbą leukocytów, wiekiem i płcią i losowo przydzielani do jednej z trzech grup kontynuujących leczenie.
Jedna trzecia z grupy niskiego ryzyka (39 pacjentów) otrzymywała standardową 120-tygodniową terapię kontynuacyjną (schemat XI-LR1) z doustną merkaptopuryną na dobę (75 mg na metr kwadratowy) plus tygodniowo pozajelitowym metotreksatem (40 mg na metr kwadratowy) przez 3 tygodnie na przemian z leczeniem dziennym prednizonem (40 mg na metr kwadratowy) i tygodniową winkrystyną (1,5 mg na metr kwadratowy) w czwartym tygodniu. Dwie trzecie grupy niskiego ryzyka (69 pacjentów) losowo przydzielono do schematu leczenia (XI-LR2), w którym cztery pary leków podawano rotacyjnie raz w tygodniu przez 120 tygodni: etopozyd (300 mg na metr kwadratowy dożylnie). ) plus cyklofosfamid (300 mg na metr kwadratowy dożylnie) raz na tydzień; merkaptopurynę plus metotreksat (jak w reżimie XI-LR1); tenipozyd (dożylnie 150 mg na metr kwadratowy) i cytarabinę (300 mg na metr kwadratowy dożylnie) raz na tydzień; oraz prednizon i winkrystyna (jak w reżimie XI-LR1).
Dwie trzecie grupy wysokiego ryzyka (148 pacjentów) przydzielono losowo do tego samego leczenia, z uwzględnieniem pacjentów przydzielonych do schematu XI-LR2, z dodatkowym napromienianiem czaszki (1800 cGy) po roku pełnej remisji (schemat XI-HR2). Wreszcie jedna trzecia grupy wysokiego ryzyka (84 pacjentów) została przydzielona do schematu XI-HR3, w którym te same pary leków były podawane w rotacji co sześć tygodni; Napromienianie ośrodkowego układu nerwowego (1800 cGy) w przypadku białaczki subklinicznej było również podawane po roku. Pacjenci, u których w momencie rozpoznania wystąpiła białaczka ośrodkowego układu nerwowego, otrzymywali napromienianie czaszki (2400 cGy) po remisji na okres jednego roku. Tak więc, z wyjątkiem częstości leczenia epipodofilotoksyną (co drugi tydzień w porównaniu do każdego tygodnia), planowane skumulowane dawki epipodofilotoksyny, jak również innych środków i promieniowania, były równoważne w schematach XI-HR2 i XI-HR3.
Analiza statystyczna
Skumulowane ryzyko wtórnej AML podczas początkowej całkowitej remisji oszacowano metodą Kaplana-Meiera.20 Dziewięćdziesiąt pięć procentowych przedziałów ufności dla każdego oszacowania obliczono przy użyciu przekształcenia logarytmicznego. 21 Dane dotyczące pacjentów, którzy zmarli lub mieli jakąkolwiek postać nawrót był cenzurowany od czasu śmierci lub nawrotu; pacjenci, u których wystąpił nawrót, a następnie AML rozwinęli się, badano tylko pod kątem cech demograficznych i nieprawidłowości chromosomalnych, aby uniknąć wprowadzania w błąd analiz statystycznych ze złożonymi schematami stosowanymi do rewitalizacji remisji.
Analizowano następujące cechy kliniczne i biologiczne pod kątem ich związku z rozwojem AML: wiek (od roku do 9 lat w porównaniu z rokiem 2005)
[więcej w: hemoroidy wikipedia, sanus stalowa wola, surowica przeciwtężcowa ]