Przekazanie limfocytowego wirusa zapalenia naczyniów przewodzących drogą przeszczepu narządu ad 5

Dawca spełnił kryteria przesiewowe dotyczące dawstwa narządów i tkanek, a zespoły chirurgiczne nabyły płuca, nerki, wątrobę i związane z nimi naczynia krwionośne, skórę i rogówki. Hodowle moczu i krwi wykonywane w czasie pobierania narządów były ujemne. Badanie próbek biopsji preimplantacyjnej wątroby i nerek nie wykazało zapalenia ani ziarniniaków. Autopsja ujawniła zawał w rozmieszczeniu prawej środkowej tętnicy mózgowej, podpajęczynówkowych i lewych przednich krwotoków śródmózgowych oraz otworu owalnego. Nie było dowodów na infekcję. OPO koordynujące transplantacje skontaktowano w celu uzyskania dodatkowych informacji na temat dawcy. Zwrócono się do lekarzy zajmujących się wątrobą i biorcami płuc o informacje na temat ich stanu klinicznego.
Odbiorcą wątroby był 54-letni mężczyzna z marskością wątroby i przewlekłym wirusowym zapaleniem wątroby typu B i C. W pierwszych dniach po transplantacji miał bóle głowy, gorączkę (temperatura 39,1 ° C) oraz ból brzucha i prawego ramienia. Obserwowano leukopenię, trombocytopenię, wzrost poziomu aminotransferaz i wydłużenie czasu protrombinowego. Rozpoczęto podawanie środków przeciwbakteryjnych o szerokim spektrum działania; wielokrotne kultury były ujemne. Laparotomia rozpoznawcza ujawniła obecność krwiaka śródbłonkowego bez oznak infekcji. U pacjenta wystąpił pojedynczy, uogólniony napad z niedociśnieniem, a następnie pogorszenie czynności nerek, wątroby i układu oddechowego. Nie zidentyfikowano ostrości napadów w obrazowaniu radiologicznym lub elektroencefalografii. Badanie próbki z biopsji wątroby wykazało łagodne zapalenie wrotne, regenerację komórek wątroby, cholestazę i łagodne stłuszczenie; odkrycia te interpretowano jako niedokrwienie związane z przeszczepem. Powstał blok lewej odnogi pęczka Hisa i migotanie przedsionków. Pacjent stał się zarażony, z nasileniem koagulopatii i niewydolności wielonarządowej. W dniu 21 po transplantacji podano dużą dawkę metyloprednizolonu i globuliny antytocytowej w przypadku podejrzenia ostrego odrzucenia przeszczepu. Utrzymywała się gorączka i niedociśnienie, ze wzrostem aminotransferazy i poziomów dehydrogenazy mleczanowej. Przyczyna jego niewydolności wielonarządowej była niejasna. Miał zatrzymanie akcji serca i zmarł w 26. dniu po transplantacji. Sekcja wykazała rozległą martwicę wątroby, odoskrzelowe zapalenie płuc, obrzęk płuc i krwotok podpajęczynówkowy.
Pacjentem z płuca był 41-letni mężczyzna z mukowiscydozą. Był ekstubowany w dniu 2 po transplantacji, ale następnego dnia zaczął majaczyć na delirium i miał leukocytozę i małopłytkowość. Radiogramy klatki piersiowej ujawniły nacieki prawego dolnego płata. Jego temperatura wzrosła do 37,9 ° C i rozwinął się rozproszony ból brzucha i problemy z oddychaniem. CT klatki piersiowej w 16 dniu po transplantacji wykazało obustronną chorobę w przestrzeni powietrznej, co było interpretowane jako dowód ostrego odrzucenia i podawano wysokie dawki metylprednizolonu. Jego poziom kreatyniny, czas protrombinowy i poziomy aminotransferazy stale wzrastały i rozwinęło się przerywane migotanie przedsionków. W dniu 19 po przeszczepie na twarzy i tułowiu stwierdzono krostkową wysypkę; badanie próbki z biopsji skóry ujawniło zapalenie mieszków włosowych, a kultury aerobowe, grzybowe i wirusowe były ujemne
[patrz też: prometazyna, bromazepam, dekspantenol ]
[podobne: spółdzielnia lekarska wrzeszcz, maść cebulowa, sanus stalowa wola ]