Przekazanie limfocytowego wirusa zapalenia naczyniów przewodzących drogą przeszczepu narządu ad 9

Główny opiekun chomika był bezobjawowy, ale miał reaktywne wobec LCMV przeciwciała IgG i IgM obecne w surowicy. Analiza nukleotydowa produktów PCR wykazała, że izolaty wirusa od wszystkich czterech biorców narządów i chomika były identyczne, ale różniły się od szczepu zidentyfikowanego w klastrze z 2003 r. I wcześniej opisanych szczepach LCMV (ryc. dodatku dodatkowego). Po zidentyfikowaniu LCMV jako czynnika etiologicznego, dożylna rybawiryna (dawka nasycająca 30 mg na kilogram masy ciała, a następnie 16 mg na kilogram co sześć godzin przez cztery dni, a następnie 8 mg na kilogram co osiem godzin) została zainicjowana w nerce. Odbiorca A rozpoczynający się w dniu 26 po transplantacji (Figura 2 Dodatku dodatkowego) .14 Zmniejszyła się gorączka i biegunka; zmniejszył się ból, tkliwość i rumień w okolicy alloprzeszczepu; zmniejszyła się hipoksemia, podwyższenie poziomu aminotransferaz, trombocytopenia i koagulopatia. Po ustabilizowaniu się stanu klinicznego pacjenta, podawanie rybawiryny zmieniono na drogę doustną (400 mg co rano i 600 mg każdego wieczora) i przerwano po stwierdzeniu, że próbka biopsyjna nerki jest LCMV-ujemna za pomocą RT-PCR i barwienie immunohistochemiczne i po IgM stało się wykrywalne, 63 dni po transplantacji. Podczas 37 dni leczenia rybawiryną rozwinęła się klinicznie istotna niedokrwistość hemolityczna, wymagając przetoczenia 19 jednostek czerwonych krwinek. Trzysta jedenaście dni po transplantacji, pacjent miał stabilną funkcję przeszczepu bez objawów zakażenia, po tym jak ponownie wznowił leczenie immunosupresyjne takrolimusem, mykofenolanem mofetylu i prednizolonem.
Dyspozycja tkankowa
W klastrze z 2003 roku nie przeszczepiono żadnych dodatkowych tkanek od dawcy. W grupie z 2005 r. Rogówki zostały przeszczepione do 4-letniej dziewczynki i 29-letniej kobiety w Algierii, z których żadna nie wymagała układowej immunosupresji. Dwieście trzynaście dni po transplantacji żaden z pacjentów nie zgłosił objawów infekcji lub utraty przeszczepu. Skórne i wątrobowe naczynia krwionośne nie zostały przeszczepione.
Dyskusja
Opisujemy transmisję LCMV przez przeszczep narządu litego. W obu klastrach rozsiana infekcja rozwinęła się u biorców narządów od wspólnego dawcy, który nie miał klinicznych lub laboratoryjnych dowodów na zakażenie. W klastrze z 2003 r. Nie można było zidentyfikować ekspozycji na gryzonie, podczas gdy klaster z 2005 r. Był związany z niedawnym narażeniem dawcy na chomika domowego zakażonego LCMV. Izolacja identycznych szczepów wirusa z dwóch biorców nerki w grupie z 2003 r. I od wszystkich biorców narządów oraz chomika domowego dawcy domowego w klastrze z 2005 r. Wskazuje, że w obu klastrach LCMV było przenoszone przez przeszczepianie narządów.15
Zakażenie LCMV u ludzi jest sporadyczne, jest ogólnie łagodne i może być bezobjawowe.14,16,17 Badania serologiczne sugerują, że do 5 procent dorosłych w Stanach Zjednoczonych było zarażonych LCMV.18,19 Ludzie zarażają się LCMV przez bezpośredni kontakt z gryzoniami lub przez aerozolu kropelki z wydzieliny i wydzieliny gryzoni, w tym moczu lub kału.20,21 Raporty o sporadycznej infekcji najczęściej sugerują domową mysz, chociaż ogniska zakażenia zostały zgłoszone po ekspozycji na zainfekowane chomiki i laboratoria gryzonie.17,20-28
W klinicznie widocznej infekcji okres inkubacji wynosi od 5 do 13 dni, a następnie gorączka, ból głowy i mięśniobóle