Przekazanie limfocytowego wirusa zapalenia naczyniów przewodzących drogą przeszczepu narządu ad

Biegunka i łagodny, rozproszony ból brzucha pojawiły się w dniu 5 po przeszczepie, ale jego stan był stabilny i został wypisany do domu następnego dnia. Został ponownie przyjęty w dniu 23 po transplantacji z gorączką, uporczywą wodnistą biegunką i pogarszającym się bólem brzucha. Badania laboratoryjne wykazały leukopenię z podwyższonym poziomem aminotransferazy i kreatyniny. Leczenie gancyklowirem rozpoczęto z powodu obaw o możliwe zakażenie wirusem cytomegalii. Takrolimus i mykofenolan mofetylu przerwano. Badanie próbek pobranych z biopsji nerki, wątroby i szpiku kostnego nie wykazało zakaźnej przyczyny. W 40 dniu po transplantacji rozwinęły się drgawki i polymyoklonus. Pacjent zgłosił niewyraźne widzenie, a zapalenie okrężnicy i pochwy zanotowano podczas badania okulistycznego. W badaniach płynu mózgowo-rdzeniowego stwierdzono wyraźnie podwyższony poziom białka (720 mg na decylitr), prawidłowy poziom glukozy (147 mg na decylitr [8,2 mmol na litr]) oraz 4 krwinki białe i 3 krwinki czerwone na centymetr sześcienny. Testy reakcji łańcuchowej polimerazy (PCR) dla wirusa cytomegalii, wirusa opryszczki pospolitej, wirusa ospy wietrznej-półpaśca, wirusa Epsteina-Barr, ludzkiego herpeswirusa 6, enterowirusa, adenowirusa, Mycobacterium tuberculosis i Borrelia burgdorferi były negatywne. Rezonans magnetyczny mózgu ujawnił obustronne, półkuliste, podtwardówkowe gromadzenie płynów i rozlane pogrubienie opony twardej. Badanie próbki pobranej podczas biopsji opony twardej w dniu 47 po transplantacji wykazało zwłóknienie; cydofowir i dożylną immunoglobulinę zainicjowano w przypadku podejrzenia obecności nieznanego patogenu wirusowego. Stan pacjenta nadal się pogarszał i zmarł w dniu 53 po przeszczepie. Sekcja zwłok wykazała odoskrzelowe zapalenie płuc i zatory w wątrobie bez zapalenia. Kidney Recipient 2 był 56-letnim mężczyzną z kłębuszkowym zapaleniem nerek. Został wypisany do domu w dniu 5 po transplantacji, ale został ponownie przyjęty w 22 dniu po przeszczepie z gorączką, leukopenią i okostnowym rumieniem i tkliwością. Próbka z biopsji skóry uzyskana na krawędzi rany wykazała wakuolację podstawnokomórkową sugerującą infekcję wirusową; nie zaobserwowano wtrąceń wirusowych, a barwienia immunohistochemiczne były negatywne dla wirusa cytomegalii i adenowirusa. Takrolimus i mykofenolan mofetylu przerwano. Zmieniony stan psychiczny i drgawki z mioklonie rozwinięte w dniu po transplantacji 31 dnia. Badania płynu mózgowo-rdzeniowego wykazały wyraźnie podwyższony poziom białka (620 mg na decylitr), niski poziom glukozy (57 mg na decylitr [3,2 mmol na litr]) i 12 komórki białe (48 procent limfocytów i 22 procent monocytów) i 6 czerwonych komórek na centymetr sześcienny. Test PCR dla tych samych czynników zakaźnych, co w przypadku nerki-biorcy 1, nie ujawnił się. Rezonans magnetyczny pokazał kolekcje płynu podtwardego z rozproszonym wzmocnieniem opony twardej. Stan pacjenta nadal się pogarszał: światłowstręt, sztywność karku, biegunka, trombocytopenia, erytrodermia rozproszona, niewydolność oddechowa i migotanie przedsionków, pomimo empirycznego podawania cydofowiru i dożylnej immunoglobuliny. Zmarł w dniu po transplantacji 76; autopsja wykazała zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych i ostre zapalenie oskrzeli.
Odbiorcą wątroby była 40-letnia kobieta z alkoholową marskością wątroby, której wczesny przebieg pooperacyjny charakteryzował się gorączką, letargiem i niedociśnieniem
[podobne: amyloza, bromazepam, atropina ]
[przypisy: regulon ulotka, allergocaps, antypot ]