Przekazanie limfocytowego wirusa zapalenia naczyniów przewodzących drogą przeszczepu narządu czesc 4

Jego poziom kreatyniny wynosił 2,6 mg na decylitr (230 .mol na litr), a obecne były białkomocz, krwiomocz, wydłużony czas protrombinowy i nieznacznie podwyższone poziomy aminotransferazy. Mykofenolan mofetylu przerwano i rozpoczęto podawanie środków przeciwdrobnoustrojowych o szerokim spektrum działania. Tomografia komputerowa i ultrasonografia brzucha i miednicy nie ujawniały się. Rutynowe hodowle moczu, krwi i kału były negatywne, podobnie jak badania kału na leukocyty, komórki jajowe, pasożyty, Clostridium difficile, giardia, cryptosporidium, Yersinia enterocolitica i rotawirus. Takrolimus został przerwany z powodu obaw o pogorszenie infekcji o niewiadomej przyczynie. Jego temperatura wzrosła do 40,4 ° C, a on miał obfitą biegunkę, duszność i delikatny rumień rozciągający się z obszaru nad allograftem do prawego boku. Badanie próbek pobranych z biopsji okrężnicy i nerek nie wykazało zapalenia ani wtrętów wirusowych. Kidney Recipient B był 54-letnim mężczyzną, który został przyjęty do tego samego szpitala z gorączką. Przeszedł on przeszczep nerek 17 dni wcześniej i został wypisany do domu w dniu 8 po transplantacji z poziomem kreatyniny wynoszącym 3,3 mg na decylitr (292 .mol na litr). W dniu 14 po przeszczepie, mykofenolan mofetylu przerwano z powodu biegunki. Gorączka i ból rozwinęły się w prawym dolnym kwadrancie na obszarze przeszczepu, a on został ponownie przyjęty do oceny. Był ospały i miał gorączkę (temperatura 38,4 ° C) i miał miękki rumień pokrywający przeszczep allogeniczny, bez drenażu przezskórnego. Jego poziom kreatyniny wynosił 4,0 mg na decylitr (354 .mol na litr), przy liczbie płytek krwi 113 000 na milimetr sześcienny i poziomie aminotransferazy alaninowej 298 IU na litr. Rutynowe hodowle moczu, krwi i stolca były ujemne, a ultrasonografia i tomografia komputerowa brzucha i miednicy nie ujawniały się. Gorączka, biegunka i ból utrzymywały się pomimo empirycznego stosowania środków przeciwdrobnoustrojowych o szerokim spektrum działania. Przezskórną biopsję wątroby wykonano w dniu 23 po transplantacji z powodu pogarszającego się zapalenia wątroby i leukocytozy. Obserwowano liczne ogniska martwicy hepatocytów bez zapalenia lub wtrętów wirusowych. Później tego samego dnia miał zatrzymanie akcji serca i zmarł. Autopsja ujawniła chorobę wieńcową i rozlany obrzęk mózgu bez zapalenia opon mózgowych lub zapalenia mózgu.
Przegląd zapisów szpitalnego ośrodka transplantacyjnego wykazał, że biorcy nerki dzielili wspólnego dawcę, który również był tam hospitalizowany. Dawcą była 45-letnia kobieta z nadciśnieniem tętniczym, która zgłosiła się do oddziału ratunkowego z pięciodniową historią prawostronnego bólu głowy i ostrej lewostronnej słabości. Była czujna i nieugięta i miała niedowład połowiczy. CT mózgu ujawnił zawał w dystrybucji prawej środkowej tętnicy mózgowej, a tkankowego aktywatora plazminogenu podawano. Podczas hospitalizacji pacjentka była nieuleczalna i nie otrzymywała żadnych produktów krwiopochodnych ani środków przeciwdrobnoustrojowych. Miała prawidłową liczbę białych krwinek przy przyjęciu, przy normalnych poziomach enzymów wątrobowych i liczbie płytek krwi w trakcie jej trwania. Krwotoki wewnętrzne i podpajęczynówkowe z nieuleczalną przepukliną następnie rozwinęły się, a ona została uznana za martwą
[przypisy: atropina, nicorix, łokieć golfisty ]
[patrz też: xylogel opinie, saliderm, medikon grodzisk mazowiecki ]