Przekazanie limfocytowego wirusa zapalenia naczyniów przewodzących drogą przeszczepu narządu

W grudniu 2003 r. I kwietniu 2005 r. Objawy i objawy sugerujące zakażenie rozwinęły się w dwóch grupach biorców przeszczepów narządów litych. Zbadano każdą grupę, ponieważ oceny diagnostyczne nie ujawniały się, aw każdym rozpoznano wspólnego dawcę. Metody
Przebadaliśmy próbki kliniczne od dwóch dawców i ośmiu biorców, stosując hodowlę wirusową, mikroskopię elektronową, testy serologiczne, analizę molekularną i badanie histopatologiczne z barwieniem immunohistochemicznym w celu zidentyfikowania przyczyny. Przeprowadzono badania epidemiologiczne, w tym wywiady, oceny środowiskowe i przeglądy dokumentacji medycznej, w celu scharakteryzowania przebiegu klinicznego i ustalenia przyczyny chorób.
Wyniki
W testach laboratoryjnych wykryto wirusa limfocytarnego zapalenia opon mózgowych (LCMV) u wszystkich biorców, z pojedynczym, unikalnym szczepem LCMV zidentyfikowanym w każdym skupisku. W obu badaniach nie można było wykryć LCMV w dawcy narządów. W klastrze z 2005 r. Dawczyni miała kontakt w swoim domu z chomika domowego zakażonego szczepem LCMV identycznym z wykrytym u biorców narządów; w klastrze z 2003 r. nie znaleziono źródła zakażenia LCMV. Osoby po przeszczepieniu miały ból brzucha, zmieniony stan psychiczny, trombocytopenię, podwyższony poziom aminotransferaz, koagulopatię, dysfunkcję przeszczepu oraz gorączkę lub leukocytozę w ciągu trzech tygodni po transplantacji. Biegunka, wysypka okołooczna, niewydolność nerek i drgawki występowały w różny sposób. Siedmiu z ośmiu biorców zmarło od 9 do 76 dni po transplantacji. Jeden z biorców, którzy otrzymali rybawirynę i obniżył poziom terapii immunosupresyjnej, przeżył.
Dokumentujemy dwa skupiska infekcji LCMV przenoszone przez przeszczep narządów.
Wprowadzenie
Wirus limfocytarnego zapalenia opon mózgowych (LCMV) jest przenoszonym przez gryzonie wirusem staroskwiańskim, który, jak doniesiono, powoduje bezobjawową lub łagodną samoograniczającą się chorobę u zdrowych ludzi. Jest to znana przyczyna aseptycznego zapalenia opon mózgowych, ale śmiertelna infekcja jest rzadka.1-4 Przeniesienie zakażenia z kobiety na płód może spowodować wodogłowie, zapalenie naczyniówki i siatkówki oka lub małogłowie.5-8 Poza pionową transmisją podczas ciąży, człowiek-do – nie opisano ludzkiego przeniesienia LCMV. 9 Opisujemy dwa skupiska niewyjaśnionych zespołów klinicznych u biorców przeszczepów oraz późniejsze badania mające na celu zidentyfikowanie infekcji przenoszonej przez dawców jako przyczyny choroby.
Opisy przypadków
Klaster 2003
Ryc. 1. Ryc. 1. Przebieg kliniczny zakażeń wirusem limfocytarnego zapalenia naczyniów przewodzących (LCMV) w klastrze z 2003 r. MMF oznacza mykofenolan mofetylu, TMP-SMX trimetoprim-sulfametoksazol, dożylną immunoglobulinę IVIG i śmierć X. Środki immunosupresyjne pokazano na czerwono, a środki przeciwdrobnoustrojowe na niebiesko.
W grudniu 2003 roku niewyjaśnione choroby przebiegające z gorączką rozwinęły się u czterech biorców narządów stałych od wspólnego dawcy (rysunek 1, dodatkowe informacje dotyczące objawów klinicznych i wyników badań laboratoryjnych dla każdego biorcy podano w Tabeli Dodatkowego Dodatku, dostępnej wraz z pełnym tekstem tego artykuł na www.nejm.org) .10 Odbiorca nerki był 46-letnim mężczyzną z cukrzycą
[przypisy: drzwi wewnętrzne DRE, bruksizm, bromazepam ]
[hasła pokrewne: telfexo opinie, hemoroidy wikipedia, forxiga cena ]