Reforma służby zdrowia w Massachusetts – Praca w toku

W kwietniu 2006 r. Massachusetts wprowadziło daleko idące reformy systemu opieki zdrowotnej (patrz tab.) .1,2 Począwszy od lipca 2007 r. Wszyscy mieszkańcy stanu muszą posiadać minimalny poziom ubezpieczenia zdrowotnego, wymóg ten będzie egzekwowany za pomocą zeznania podatkowego państwa. Pokrycie może być realizowane przez pracodawcę, Medicaid, Medicare lub nowe programy, które ułatwią zakup prywatnego ubezpieczenia. W wielu przypadkach nieprzestrzeganie nowej ustawy spowoduje kary finansowe. Do 2009 r. Odsetek mieszkańców stanu, którzy są ubezpieczeni, powinien wyraźnie wzrosnąć. Reformy następują po miesiącach intensywnych dyskusji i mają poparcie dla obu stron (patrz artykuł Altmana i Doonana w tym numerze). Wiele środków jest kreatywnych i nowatorskich. Na przykład pomoc w opłacaniu składek zostanie przyznana osobom o niskich dochodach i rodzinom, które nie kwalifikują się do innego publicznego ubezpieczenia. Pomoc ta pomoże w zakupie ubezpieczenia przez osoby o dochodach poniżej 300 procent federalnych wytycznych dotyczących ubóstwa, które w 2006 roku wynoszą 29 400 $ dla osoby fizycznej i 60 000 $ dla czteroosobowej rodziny mieszkającej w sąsiadujących Stanach Zjednoczonych. Dla tych, którzy nie kwalifikują się do otrzymania dotacji, połączenie rynków ubezpieczeń zdrowotnych dla małych grup i osób indywidualnych powinno zmniejszyć składki, być może o 25 procent dla osób fizycznych, według urzędników państwowych. Szerzej zakrojona zdolność do zakupu ubezpieczenia na zasadzie przed opodatkowaniem powinna obniżyć koszty netto ubezpieczenia dla tych, którzy nie mogą tego zrobić.
Finansowanie obejmuje wydatki federalne i państwowe, a także oceny szpitali, ubezpieczycieli i pracodawców. Według analityków legislacyjnych dochody uzupełniające na wsparcie reform przewidziano na 201 milionów dolarów w roku podatkowym 2008 i 173 miliony dolarów w roku podatkowym 2009. Obejmuje to 125 milionów dolarów każdego roku z ogólnych dochodów państwa; reszta pochodzi od pracodawców. Po pełnym wdrożeniu reformy powinny stanowić znaczący postęp w walce z problemem nieubezpieczonych medycznie, nawet jeśli skorzystają tylko mieszkańcy Massachusetts.
Ogólny efekt jest trudniejszy do przewidzenia. Wymóg dotyczy minimalnego poziomu ubezpieczenia zdrowotnego, a nie poziomu optymalnego. Poprawa dostępu do opieki medycznej dla osób wcześniej nieubezpieczonych może zwiększyć popyt na potrzebne usługi, takie jak chirurgia, poprawiając w ten sposób zdrowie, ale zwiększając koszty. Reformy mogą nieznacznie różnić się od wielu czynników, które przyczyniają się do wydatków, w tym kosztów leków na receptę i administracji służby zdrowia. Pojawią się nowe role dla rządu stanowego i federalnego, osób fizycznych, pracodawców i ubezpieczycieli zdrowotnych oraz nowe środki kontroli kosztów. Niemniej jednak ogólna struktura prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz płatności i świadczenia opieki medycznej pozostaną nienaruszone, a koszty będą nieustannie rosły.
W 2004 r. Wydatki na opiekę zdrowotną na jednego mieszkańca w Stanach Zjednoczonych wyniosły 6280 USD lub więcej niż 500 USD miesięcznie i stanowiły 16% produktu krajowego brutto. Wydatki wzrosły o 7,9 procent w stosunku do poprzedniego roku. W 2005 r. Średni miesięczny koszt ubezpieczenia zdrowotnego opartego na miejscu pracy wynosił 335 USD dla osoby fizycznej i 907 USD dla rodziny, zgodnie z rocznym badaniem przeprowadzonym przez Kaiser Family Foundation oraz Health Research and Educational Trust
[podobne: kabiny toaletowe, Choroba Perthesa, atropina ]
[podobne: regulon ulotka, allergocaps, antypot ]