Terapia kofeiną na bezdech w okresie przedwczesnym ad 5

Wszystkie interwencje zostały przepisane według uznania lokalnych lekarzy. Wyniki
Tabela 3. Tabela 3. Wyniki przed pierwszym opuszczeniem domu. Wyniki w dwóch grupach przed pierwszym wypisem z domu przedstawiono w Tabeli 3. Kofeina znacznie zmniejszyła częstość dysplazji oskrzelowo-płucnej. Spośród 963 niemowląt, które zostały przydzielone do kofeiny i które żyły w wieku pomenstrujnym 36 tygodni, 350 (36,3 procent) otrzymywało suplementację tlenową, w porównaniu do 447 z 954 niemowląt (46,9 procent) przypisanych do placebo (skorygowany iloraz szans, 0,63; przedział ufności 95%, 0,52 do 0,76; P <0,001). Wskaźniki zgonów przed pierwszym wypisem z domu, ultrasonograficzne oznaki uszkodzenia mózgu i martwicze zapalenie jelit nie różniły się istotnie między tymi dwiema grupami. Korekty dotyczące wcześniej określonych i prognostycznie ważnych podstawowych cech dały ilorazy szans dla tych wyników, które dodatkowo osłabiły związki z przypisanym leczeniem.
Ryc. 2. Ryc. 2. Średnia zmiana masy ciała podczas pierwszych czterech tygodni po losowym przypisaniu do kofeiny lub placebo. Średnia różnica przyrostu masy ciała wynosiła -16 g po tygodniu (przedział ufności 95%, -25 do -7), -23 g po dwóch tygodniach (przedział ufności 95%, -32 do -13) i -13 g po trzy tygodnie (przedział ufności 95%, -25 do -0,4).
Podczas pierwszych trzech tygodni po randomizacji, niemowlęta z grupy kofeinowej uzyskały mniejszą wagę niż niemowlęta w grupie placebo (ryc. 2). Nie zaobserwowano istotnych różnic w przybieraniu na wadze w okresie od czterech do sześciu tygodni po randomizacji. Średni obwód głowy w obu grupach pozostawał podobny przez całe sześć tygodni (dane niepokazane). W analizie post hoc niemowlęta losowo przydzielone do kofeiny znacznie rzadziej poddawały się terapii (w szczególności chirurgii) w celu zamknięcia przetrwałego przewodu tętniczego niż niemowlęta w grupie kontrolnej (tabela 3).
Dyskusja
Zaprojektowaliśmy tę dużą, wieloośrodkową, randomizowaną, kontrolowaną placebo próbę kofeiny, aby rozwiązać długotrwałą niepewność co do krótko- i długoterminowej skuteczności i bezpieczeństwa terapii metyloksantyną dla bezdechu wcześniaków.3-5 Artykuł koncentruje się na badaniach wtórnych wyniki końcowe; informujemy o tym wcześnie ze względu na ich znaczenie kliniczne, w oczekiwaniu na wynik pierwotny (połączenie śmierci, porażenia mózgowego, opóźnienia poznawczego, głuchoty lub ślepoty w poprawionym wieku 18 do 21 miesięcy). Stwierdziliśmy, że kofeina znacznie zmniejsza częstość dysplazji oskrzelowo-płucnej. Kofeina miała potencjalnie niekorzystny wpływ zmniejszającego się przyrostu masy ciała przez pierwsze trzy tygodnie po rozpoczęciu leczenia, ale nie miała znaczącego wpływu na wskaźniki śmiertelności przed pierwszym wypisem z domu, ultrasonograficzne oznaki uszkodzenia mózgu i martwicze zapalenie jelit.
Wcześniejsze dane wykazały, że metyloksantyny zmniejszają częstotliwość bezdechów3, ale ich wpływ na czas trwania wspomaganej wentylacji oraz inne krótko- i długoterminowe korzyści i ryzyko (w tym wpływ na dysplazję oskrzelowo-płucną, uszkodzenie mózgu i wzrost) pozostają niepewne .3,4 Jeden z opublikowanych badań, w których uczestniczyło 85 niemowląt losowo przydzielonych do kofeiny lub placebo, zgłosił 4 pacjentów z martwiczym zapaleniem jelit w grupie kofeiny, w porównaniu z 2 w grupie placebo.24 Gdy Food and Drug Administration zatwierdził cytrynian kofeiny (Cafcit) w leczeniu bezdechu wcześniactwa, na etykiecie umieszczono ostrzeżenie o możliwym związku między stosowaniem metyloksantyn i rozwojem martwiczego zapalenia jelit. [25] Brak jakiegokolwiek dostrzegalnego wpływu kofeiny na występowanie martwiczego zapalenia jelit u nasze badanie uspokaja.
Zastosowaliśmy placebo, aby zapewnić maskowanie przypisania badanego leku
[patrz też: bromazepam, monoderma, bruksizm ]
[patrz też: regulon ulotka, allergocaps, antypot ]