Wczesne leczenie gancyklowirem w celu zapobiegania chorobie wywołanej cytomegalią po allogenicznym przeszczepie szpiku kostnego ad

Badania prowadzono od lutego 1989 r. Do sierpnia 1990 r. Hodowanie wymazów z gardła, krwi i moczu wykonywano co tydzień, aż jedna lub więcej hodowli uzyskała wynik dodatni lub do 80 dnia po transplantacji. Podgrupę tych pacjentów włączono również do prospektywnego badania wartości płukania oskrzelowo-pęcherzykowego (przeprowadzonego w 35 dniu po transplantacji) w przewidywaniu dalszego rozwoju zapalenia płuc CMV. Dodatkowe kryteria włączenia do badań obejmowały pomyślne wszczepienie (odzwierciedlone przez bezwzględną liczbę neutrofili 0,5 x 109 na litr przez dwa lub więcej dni) i stężenie kreatyniny w surowicy mniejsze lub równe 220 .mol na litr. Pacjenci zostali wykluczeni z badania, jeżeli ich hodowle stały się pozytywne po 80 dniu; jeśli mieli objawową chorobę CMV; jeśli otrzymywali leczenie CMV lub badanym lekiem przeciwwirusowym innym niż gancyklowir w trybie podwójnie ślepej próby, w ciągu siedmiu dni od włączenia (np. otwarty gancyklowir, fosfomrówczan lub dożylna immunoglobulina więcej niż raz na tydzień); lub jeśli mieli nadwrażliwość na acyklowir lub gancyklowir. Wszyscy pacjenci otrzymywali duże dawki acyklowiru przez maksymalnie 30 dni po transplantacji Pacjenci zostali losowo przydzieleni do grupy otrzymującej gancyklowir lub placebo w ciągu 72 godzin od uznania ich za kwalifikujące się, z uwzględnieniem stratyfikacji w zależności od obecności lub braku choroby przeszczep przeciwko gospodarzowi (GVHD). Decyzja o rozpoczęciu badania kontrolowanego placebo była oparta na obawach dotyczących bezpieczeństwa i skuteczności długoterminowego gancyklowiru podawanego pacjentom po przeszczepieniu szpiku kostnego przed wystąpieniem choroby CMV. Uważano, że podwójnie zaślepiona próba była uzasadniona z powodu wielu możliwych przyczyn osłabionej funkcji szpiku i klinicznej złożoności allogenicznego przeszczepu szpiku. Protokół został zatwierdzony przez naszą instytucyjną komisję odwoławczą oraz przez Food and Drug Administration, a wszyscy pacjenci lub ich prawni opiekunowie wyrazili świadomą zgodę. Gancyklowir podawano w dawce 5 mg na kilogram masy ciała dwa razy na dobę przez pierwsze 7 dni, a następnie raz dziennie przez pierwsze 100 dni po transplantacji lub do momentu opuszczenia Seattle przez pacjenta, jeśli wcześniej. Dawkowanie dostosowano w zależności od poziomu czynności nerek.
Dodatkowe kultury do wykrywania wirusa przygotowywano z wymazu z krwi, moczu i gardła co tydzień do końca badania. Badanie zostało zakończone, jeśli rozwinęła się choroba CMV i została potwierdzona biopsją lub hodowlą lub jeśli wystąpiły reakcje toksyczne na badany lek.4, 10 Chociaż nasze pierwotne analizy dotyczyły okresu od rozpoczęcia badania do 100 dnia po transplantacji lub odejściu z Seattle, w zależności od tego, wcześniej, pacjentów obserwowano również przez 180 dni po transplantacji, aby wykryć jakiekolwiek późne wystąpienie choroby CMV i ocenić wpływ na przeżycie.
Badanie zaplanowano w celu włączenia 116 pacjentów (58 w każdej z grup leczenia), z tymczasową analizą, gdy można było ocenić 58 pacjentów. Oszacowano, że 50 procent pacjentów, którzy wydali wirus, będzie później chorować na CMV i że przyjęcie 116 pacjentów umożliwi wykrycie 30 procentowej różnicy między grupami leczenia w stosunku do pacjentów z chorobą CMV (20 procent w grupa gancyklowiru i 50% w grupie placebo) o sile 0,90, z zastosowaniem testu dwustronnego i poziomu istotności 0,05
[patrz też: kermuren 10, regulon ulotka, caloricontrol opinie ]