Wczesne leczenie gancyklowirem w celu zapobiegania chorobie wywołanej cytomegalią po allogenicznym przeszczepie szpiku kostnego cd

Badanie zakończono po tym, jak analiza pośrednia wykazała statystycznie istotną różnicę między grupami gancyklowiru i placebo w występowaniu choroby CMV. Procedury laboratoryjne
Próbki badano na obecność wirusa zarówno przez hodowlę wirówkową 26, jak i konwencjonalną, w której próbki inokulowano na monowarstwy ludzkich fibroblastów i utrzymywano przez pięć tygodni. Przeciwciało przeciwko CMV zostało określone za pomocą testu immunoenzymatycznego (Whittaker Bioproducts, Walkersville, Md.).
Analiza statystyczna
Porównania częstości występowania zakażenia CMV i innych zdarzeń analizowano za pomocą testu chi-kwadrat Cochran-MantelHaenszel, dokładnego testu Fishera lub testu t Studenta, stosownie do przypadku. Jednariariowe porównanie czasu z określonymi zdarzeniami przeprowadzono zgodnie z metodą Kaplana i Meiera, 27 z analizą za pomocą testu log-rank.28 Zastosowano techniki regresji proporcjonalnych zagrożeń do analizy wartości predykcyjnej wydalania CMV. 29 Współzmienne w analiza ta obejmowała źródło materiału do hodowli, chorobę podstawową, wiek, płeć, status serologiczny, dopasowanie HLA do przeszczepu, schemat kondycjonowania i ostrą GVHD. Analiza umieralności została przeprowadzona na zasadzie zamiaru leczenia i objęła wszystkich zarejestrowanych pacjentów.
Wyniki
Dwieście osiemdziesiąt jeden pacjentów poddano badaniu przesiewowemu w celu wykrycia wirusa. Osiemdziesięciu siedmiu pacjentów (31 procent) nie miało żadnych pozytywnych hodowli dla CMV po przeszukiwaniu przez co najmniej 72 dni po przeszczepie, a 67 pacjentów (24 procent) zmarło, nawróciło lub zostało zwolnionych wcześnie bez pozytywnej hodowli CMV. Osiemnastu pacjentów (6 procent) miało chorobę CMV współistniejącą z dodatnią hodowlą inwigilacyjną i przed randomizacją; 17 pacjentów (6 procent) nie miało dodatnich hodowli inwigilacyjnych przed rozpoznaniem choroby CMV. Dwudziestu uprawnionych pacjentów odmówiło udziału.
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka grup badawczych. Spośród 72 pacjentów włączonych do badania (26 procent osób badanych), 37 otrzymywało gancyklowir, a 35 otrzymywało placebo (tabela 1). Te dwie grupy były zrównoważone, z tym wyjątkiem, że więcej pacjentów w grupie otrzymującej gancyklowir otrzymywało niedopasowane względem HLA szpik (P = 0,03). Średni czas od przeszczepienia do pierwszej pozytywnej hodowli wynosił 47 dni w grupie gancyklowiru i 40 dni w grupie placebo (P = 0,19 na teście t Studenta), z wprowadzeniem do badania średnio odpowiednio 54 i 48 dni po transplantacji ( P = 0,13 według t-Studenta).
Wpływ gancyklowiru na chorobę CMV
Tabela 2. Tabela 2. Występowanie choroby CMV. Choroba CMV wystąpiła u 15 pacjentów otrzymujących placebo (43%) i spośród biorców gancyklowiru (3%) w ciągu pierwszych 100 dni po transplantacji szpiku, podczas gdy otrzymywali badany lek (P <0,00001) (Tabela 2). Zapalenie płuc wywołane przez CMV u czterech otrzymujących placebo w pierwszym tygodniu po przyjęciu do badania; później w sześciu biorcach placebo iu jednego biorcy gancyklowiru po 14 dniach leczenia, w dniu 58 po przeszczepie. Udowodnione biopsją zakażenie CMV języka zostało zdiagnozowane u innego biorcy gancyklowiru w 83. dniu po przeszczepie, 12 dni po zatrzymaniu gancyklowiru z powodu neutropenii (patrz poniżej) [więcej w: telfexo opinie, kermuren 10, allergocaps ]