Zdolność językowa po wczesnym wykryciu upośledzenia słuchu u dzieci ad 7

Jednak wnioski z tych danych są wzmocnione przez podobieństwo wyników między podgrupami Greater London i Wessex, ponieważ narażenie lub brak ekspozycji na badanie przesiewowe noworodków i wynikająca z tego zmienność wczesnego potwierdzenia miała charakter quasi-eksperymentalny w projektowaniu w tej drugiej podgrupie. Proces wśród podgrupy Wessex nie był statystycznie zasilany, aby wykryć różnice w języku i mowie w wieku niemowlęcym. Nasilenie zaburzeń słuchu mierzone w czasie oceny mowy i języka, a nie w momencie potwierdzenia utraty wartości, zastosowano w modelach regresji. Takie podejście minimalizuje prawdopodobieństwo stronniczości ze względu na możliwe różnice w oszacowaniach ciężkości upośledzenia między grupami z wczesnym potwierdzeniem upośledzenia i osobami z późnym potwierdzeniem u dzieci, u których nasilenie nasilało się wraz z wiekiem. To dostosowanie w żadnym wypadku nie wpłynęło znacząco na nasze oszacowanie wielkości korzyści wynikających z wcześniejszego potwierdzenia, ponieważ grupy z wczesnym potwierdzeniem oraz osoby z późnym potwierdzeniem były podobne pod względem rozkładu ciężaru upośledzenia słuchu.
Nasze dane rozszerzają wyniki poprzednich badań dotyczących związku między wczesną identyfikacją wad słuchu a późniejszymi wynikami. Skorygowane średnie wyniki słownictwa dzieci z uszkodzeniem słuchu, oceniane w wieku 5 lat, były wyższe u dzieci zarejestrowanych przed 11 miesiącem życia w programie wczesnej interwencji w Nebrasce niż u osób zapisanych w wieku 11 do 23 miesięcy (o 0,69 SD ) lub w wieku od 24 do 35 miesięcy (0,99 SD) .27 Podobne wyniki odnotowano w badaniu przeprowadzonym w stanie Washington w USA, w którym porównano dzieci zarejestrowane przed ukończeniem 24 miesiąca życia z osobami zapisanymi później.28 Oba te badania nie zawierały jasnych kryteriów włączenia, wybranych jako uczestnicy tylko ci, którzy przestrzegali programów wczesnej interwencji i wykorzystali niezauważoną ocenę dzieci, których zdolności językowe mogły być większe niż dzieci, których wczesne rozpoznanie słuchu było niedostępne, ale które nie były dostępne do obserwacji3. W przeciwieństwie do tych w badaniach populacyjnych w Australii nie odnotowano korzyści z wczesnego rozpoznania przed 6 lub 12 miesiącem życia w zakresie mowy, języka i innych wyników w wieku 7 do 8 lat wśród dzieci dren z wrodzonym upośledzeniem słuchu.29 Wszystkie trzy badania wykluczały dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i żadna z nich nie obejmowała wystarczającej liczby dzieci zapisanych przed 12 miesiącem życia, aby wiarygodnie oszacować korzyści wczesnej interwencji w tej grupie wiekowej.
W największym poprzednim badaniu 9 umiejętności językowe 150 dzieci zapisanych do programu interwencyjnego w Colorado Home, ocenianych w raporcie rodzicielskim na 13 do 36 miesięcy, były o 0,5 do 0,6 SD wyższe (skalowane zgodnie z opublikowanymi później normami30) u osób, które słyszały Utrata wartości została stwierdzona w wieku 6 miesięcy i zarejestrowała się po średnio o 3 miesiące dłużej niż w przypadku tych, których utrata wartości została zidentyfikowana później. W przypadku mniejszego badania kontrolnego, badacze ci zastosowali podobne metody oceny i zgłosili korzyść od 0,5 do 0,8 SD na język i mowę związaną z porodem w szpitalach zapewniających powszechne badanie przesiewowe noworodków, w porównaniu z osobami, które go nie dostarczają. badania nie dostosowywały się do różnic między wyjściowymi cechami charakterystycznymi grup, były przedmiotem możliwego błędu selekcji i opierały się na niezaślepionych ocenach sprawozdań rodziców dotyczących zdolności językowych.3. Większe korzyści zgłoszone w porównaniu z opisanymi w niniejszym badaniu mogą powstały z tych potencjalnych źródeł uprzedzeń lub z różnych okresów oceny.
Powszechne badanie przesiewowe noworodków i wczesne potwierdzenie trwałego uszkodzenia słuchu w wieku dziecięcym przyniosło klinicznie istotne korzyści w zakresie zdolności językowych dzieci w wieku szkoły podstawowej w tym badaniu populacyjnym Inne dane z tej kohorty sugerują, że taki przegląd może być opłacalny.31 Dłuższa obserwacja jest potrzebna, aby ustalić, czy te dzieci mają wyższe osiągnięcia w nauce i nadal wykazują wysokie umiejętności językowe w wieku gimnazjalnym.
[podobne: nanogen, nutraceutyki, amyloza ]
[patrz też: regulon ulotka, allergocaps, antypot ]