Zdolność językowa po wczesnym wykryciu upośledzenia słuchu u dzieci cd

Średni wiek w ocenie języka i mowy wynosił 7,9 lat (zakres od 5,4 do 11,7). Nasze badanie zostało zatwierdzone przez Wielką Komisję ds. Etyki Badań na Południu i Zachodzie, Wielka Brytania. Główni opiekunowie wyrazili pisemną świadomą zgodę.
Do celów porównań w grupie dzieci z wadą słuchu w niniejszym raporcie wykorzystaliśmy normy22 uzyskane od grupy 63 anglojęzycznych dzieci z prawidłowym słuchem, dopasowane do miejsca urodzenia i wieku przy ocenie z grupą 120 dzieci z upośledzenie słuchu. Wyniki średniej i wyniku odchylenia standardowego dla dzieci z prawidłowym słuchem wykorzystano do uzyskania wyniku z dla dzieci z uszkodzeniem słuchu, równego liczbie odchyleń standardowych rozkładu wyników u dzieci z prawidłowym słuchem, na podstawie których skorygowano ich wiek. Wynik różnił się od średniego wyniku u dzieci z prawidłowym słuchem. Obliczyliśmy również sumaryczne wyniki w następujący sposób: wynik z dla języka receptywnego był równy połowie sumy wyniku z dla testu na przyjęcie gramatyki i wyniku z dla brytyjskiej skali słownikowej; a wynik z dla języka ekspresywnego jest równy połowie sumy wyniku z dla informacji o zdaniu i wyniku z dla pięciu najdłuższych zdań. Obliczyliśmy wyniki różnic w następujący sposób: wynik z dla deficytu języka receptywnego (lub ekspresyjnego) w porównaniu z umiejętnościami niewerbalnymi był równy różnicy między wynikiem z dla języka receptywnego (lub ekspresywnego) a wynikiem z dla zdolności niewerbalnej.
Oceniliśmy związek między narażeniem na powszechne przesiewowe badania noworodków (tj. Poród w okresach, w których zastosowano powszechne badanie przesiewowe noworodków) lub na potwierdzenie przez dziewięć miesięcy, a dostosowane do wieku indywidualne i sumaryczne wyniki w zakresie języka i mowy za pomocą t-test dwóch próbek. Wstępnie zaplanowane pierwotne wyniki naszego badania to wyniki w zakresie języka i mowy oraz różnice między wynikami językowymi i niewerbalnymi w wieku szkoły podstawowej po korekcie w regresji liniowej (oprogramowanie Stata, 23 wersja 8) pod kątem ciężkości upośledzenia słuchu, edukacji matek oraz ( z wyjątkiem wyników różnicowych) zdolność niewerbalna, które zostały uznane za potencjalnie zakłócające pierwotne wyniki. Normalność i jednorodność wariancji resztkowej zbadano dla wszystkich miar, aby zapewnić odpowiedni model regresji. Wszystkie podane wartości P są dwustronne. Dostosowania nie dokonano dla wielu testów.
Na podstawie oczekiwanej ogólnej liczebności próby 154 dzieci z obustronnym upośledzeniem trwałego niedosłuchu w wieku dziecięcym (ustalonej zgodnie z oczekiwanymi wskaźnikami w populacji ogólnej), spodziewaliśmy się statystycznej sile 80%, aby wykryć różnicę 0,5 SD w zakresie zdolności werbalnej między dwie grupy o dwustronnej wartości P wynoszącej 0,05. Przeprowadziliśmy także analizę podgrup dzieci, które zapisały się do kontrolowanej przez Wessex próby uniwersalnego badania przesiewowego noworodków.11,12 Oczekiwano, że podgrupa będzie zrównoważona zarówno pod względem znanych, jak i nieznanych czynników zakłócających, chociaż ta próba nie była zasilana do końca. punkty mowy i język.
Wyniki
Rysunek 1. Rycina 1. Liczby dzieci z upośledzeniem słuchu u dzieci w wieku upustu (PCHI), które zakwalifikowano do badania i oceniano je pod kątem umiejętności języka ustnego
[hasła pokrewne: amyloza, dygestorium, bimatoprost ]
[podobne: spółdzielnia lekarska wrzeszcz, maść cebulowa, sanus stalowa wola ]